Arkiv | 09:37

Det roligaste hände igår!

20 Sep

Så jäkla smidigt!

Igår när vi satt och käkade brunch så såg jag att en kille kollade ganska mycket på mig. Funderade ett tag på om jag kände honom, men nej…det gjorde jag inte. Efter ett tag gick han och helt plötsligt kommer servitrisen fram till mig med en lapp! Killen har ringt till brunch-stället och sagt att hon ska hälsa mig att han kan skaffa biljetter till Köpenhman…WHAT!!!! Fattade ingenting! Vilka biljetter? Vem är han? Hur vet han vem jag är? Kanske har han läst min blogg och vet att jag vill se Robyn – ja, så måste det ju vara! När jag kom hem så skickade jag ett sms till killen och ställde frågorna ovan. Fick ganska snabbt ett svart tillbaka där det stod: ‘Om jag ska vara helt ärlig så tyckte jag bara att du var så söt, men ville inte störa dig i ditt sällskap och be om ditt nr. När jag gick därifrån så slog det mig att jag antagligen aldrig kommer se dig igen – därför ringde jag.

Jäkligt smart kille måste jag säga!!! Biljetter till Köpenhamn…såklart hör jag ju av mig och där har han mitt nummer, hahaha! Det där händer inte varje dag, så det var lite kul. Kom på att jag inte svarat honom…det borde jag göra…nu. Vi höres!

On my finger

20 Sep

Denna fina ring köpte jag igår!

Var först inne i en butik och såg bara den guldfärgade med vita stenar. Den kändes inte som jag. Den är lite mer fin och denna är mer rå. I alla fall…frågade efter den silverfärgade med svarta stenar – tydligen tog den slut direkt! Dem hade gjort en ny beställning, men ringarna kom aldrig fram och hon tvivlade starkt på att någon annan butik hade fler kvar. FAAN! Jag ringde i alla fall till den butik som jag först kom i tankarn om (mitt första riktiga jobb!) och ja…dem hade EN kvar – i min storlek!! Gissa om jag blev glad! Visst är den fin! 129 kr på Glitter!

Första lediga helg

20 Sep

Detta var min första lediga helg på…3 månader!!

Hur sjut är inte det! Har nog aldrig njutit så mycket av en helg förr! Kändes samtidigt konstigt – vad ska jag nu göra? Lördagen började med lite oroligheter: pengar, jobb, lägenhet osv osv, men övergick till en myslördag där jag gjorde absolut ingenting och jag kan lova er att detvar skönt! Söndagen bestod av supergod brunch på Västra Hamnen med svärföräldrarna och Jonathan såklart. Dem har alltid något vettigt att säga och efter att ha skilts åt så går man därifrån med lite mer hopp än förr. Röstade gjorde jag också igår och sen blev det film. Hann med et liten shoppingtur också – det var ett tag sedan. Kan väl inte riktigt kalla det ”shopping” – kom hem med en liten sak. Min helg har iaf varit otroligt skön och jag ser redan fram emot nästa!