Arkiv | 12:23

Off to Berlin

6 Sep

Imorn åker vi till Berlin.

Vi ska köpa nya kläder, accessoarer, skor osv till butiken. ÄNTLIGEN! Att ha sin egen butik är ingen dans på rosor och det har vi verkligen fått uppleva. Just nu käkar jag tabletter för min magkatarr – det är verkligen inte kul att ständigt ha ont i magen och stressa upp sig över saker och ting precis HELA TIDEN!

En gammal klasskompis till mig kikade förbi butiken för ett tag sedan och berättade att även hon hade haft sin egen butik tillsammans med en väninna, men att hon var tvungen att dra sig ur. Det blev för hårt. Hon berättade att vi verkligen kommer behöva kämpa som fan, vara beredda på att det kommer gå ut över familj, vänner och att det kommer ta all din energi. Du kommer må dåligt både fysiskt och psykiskt.  Jag tackade och sa att jag behövde höra det. Även om jagg redan visste det så kändes det skönt att höra det från någon som själv upplevt det. Man behöver höra det! Hon berätta även att det var aldrig någon som sa det till henne och hon hade behövt höra det.

Vi är fullt medvetna om vad vi har gett oss in på och vi är villiga att kämpa som FAN! Sen får vi se hur långt det räcker. Även fast det är skitjobbigt just nu så är det samtidigt det bästa jag gjort i hela mitt liv – jag har följt min dröm och upplever den varje dag!

Kom förbi butiken på onsdag!

Planka

6 Sep

Käkade planka i lördags.

Oj, så länge sedan det var! Skitgott! Är vanligtvis ingen kött-människa, men det har jag blivit på det senaste. En stor, saftig köttbit – yum! Hade trevligt sällskap och njöt som bara den. Inte ofta jag kan göra sånt här nu då pengarna inte rullar in just nu så därför njuter jag extra mycket de få gångerna det händer. Tänk att man ska ha ont om pengar för att lära sig att njuta av det goda livet bjuder på!

Nya tavlor

6 Sep

Jag har målat nya tavlor!

Är fortfarande nybörjare och leker mest, men det är ju så man lär sig. När jag har fått lite mer erfarenhet så ska jag våga mig på de STORA tavlorna – kul! Min inspirationskälla är Carolina Gynning. Det är inte ofta man kan se känslorna som en konstnär vill förmedla, men det kan man i hennes tavlor! Jag tror att man måste ha läst hennes böcker och följt med lite i hennes liv för att verkligen förstå.  Hon förmedlar så otroligt mycket känslor i hennes tavlor och det tycker jag är grymt! Trots en masssa glada färger så kan man se det sorgliga. En dag ska jag äga en av hennes tavlor – helst Bleeding Barbie som är en stor favorit. Dock har jag inte 35.000 kr just nu. Attans! Detta är iaf mina två senaste tavlor – den översta målade jag igår. Hade en jäkla massa problem med den, men med lite tips av syster Tilina så blev den ganska bra om jag får säga det själv. Och det får jag!

Det är en stor skillnad på att inspireras och kopiera!