Arkiv | 09:33

SHAME

22 Okt

Tilina hade rätt – tänka sig!

Jag frågade vem som gjorde låten där han sjöng Television. ‘Men…är inte det Robbie Williams?‘ sa Tilina. Jag och Jonathan skrattade nästan, men nu hörde jag den på radion och värden sa att det var han. Tokigt. Jag som inte gillar honom, men denna låten älskar jag! Det trodde jag aldrig skulle hända! Ännu mindre att Tilina visste detta och inte jag! SKAM!

Min födelsedag…

22 Okt

Gårdagen var en väldigt blandad dag…

Den började skitbra! Jonathan steg upp jätetidigt och fixade världens godaste brunch! Hade riktigt mysigt! Innan jag skulle på jobb så märkte jag att Helmer betedde sig väldigt konstigt. Han vra inte alls pigg. Han ville inte äta och sprang bara och gömde sig. Helmer gömmer sig aldrig och han vill alltid ha kattgodis!! Oron växte något enormt eftersom Willy dog av hjärtsjukdomen HCM. Jag stack iväg till jobb och försökte att tänka positivt – utan framgång. I fem timmar hade jag så ont i magen! Väl hemma igen så hade Mamma panik – hon kunde inte hitta Helmer och hade letat i över en timme. Jag kastade allt jag hade och letade. Jonathan hittade honom under sängen…bakom en massa lådor…längst in…där är han aldrig. han gömde sig på samma ställe som Willy gjorde…dagen innan han dog. PANIK! Vi ringde till djursjukhuset till akuten och körde in med honom direkt. Det visade sig att han har en influensa – TACK & LOV! Han fick medicin och blev behandlad. Efter ca en timme hemme så började han bete sig normalt igen och det var en otrolig lättnad att se honom äta! Gårdagen visade sig bli perfekt i alla fall. Jag har världens bästa familj, otroligt fina vänner, en frisk katt och en underbar pojkvän. Den bästa presenten var att få veta att Helmer‘s hjärta är friskt!

Det regnade förresten också på kvällen, men jag drack vin, käkade pizza och kollade på film – lyckat!

I’m stuck!

22 Okt

Nu har jag jobbat i tre olika Glitter-butiker.

Eller egentligen två. Mitt fïrsta riktiga jobb var på Glitter där jag jobbar nu, men butiken har bytat lokal. Jag har alltid trivts riktigt bra på Glitter. Alla är så snälla och man känner sig verkligen uppskattad! Det är väldigt viktigt! Dem värdesätter ens arbete och slit på ett helt annat sätt än många andra butiker jag jobbat i (nämner inga namn, men tror att dem flesta vet vad jag syftar på!). Dem behandlar en inte som slavar. Det är ett lugnt och fridfullt arbete där man tar hand om varandra. Inga mini-hitlers med andra ord! Igår när jag kom till jobb så väntade detta på mig (bild) på kontoret! Hur sött är inte det! Och jag har bara varit där i snart två veckor!! Min chef är helt fantastisk och min kollega är en gammal kollega som är kvar sedan jag började på Glitter för första gången så det är skitkul! Vi är redan en liten familj och jag älskar det! Om det är såhär det är alltid – så är jag mer än gärna kvar…för alltid!

Glittrigt

22 Okt

Hittade en snygg glittrig tröja på Gina Tricot.

299,- har jag för mig att den kostade. Liiiiiiiite dyrt tycker jag, men ack så snygg! Ska man?

Förra helgen

22 Okt

Såhär såg det tydligen ut.

Vad vet jag…jag sov! Typiskt mig! När klockan slår 00.00, ZZzzzzzzz! JOBBIGT! Kommer dock ihåg att vi hade mycket trevligt. Bra va!